Tävlingar och kurs i Breviksnäs

Liz, Ninja och jag var igen på tävlingsresa, den här gången i Breviksnäs. Det var lite för svårt för Ninja så vi gick inte runt banan men med Liz gick det lite bättre. Liz gick runt, inga höga poäng men gjorde alla momenten i alla fall, med min förvirrade handledning. Jag lärde mig också en hel del om poängsättning och vad som ger avdrag - saker som jag inte har haft en aning om innan. Två lärorika tävlingsdagar med andra ord.


Foto: Helen Hall
Kevin Evans, domare och instruktör.

Jag gick även kurs för Kevin Evans som för övrigt dömde tävlingarna. Han är väldigt duktig, gör saker enkelt och förståeligt. En bra helg och vi hade till och med tur med vädret, det regnade inte en droppe.


Bild: Helen Hall
Jörgen Olssons Jess koncentrerar sig för fullt och vill inte missa en minut av kursen.


Foto: Helen Hall
Kevin tränar Jess.

Nu vet jag vad som behöver tränas till nästa tävlingssäsong så det är bara att sätta igång och träna hela vintern.

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej Susanna, du får gärna ta bilder på kursen m Kevin, antingen ta dom från Facebook el. så ska jag snart försöka uppdatera min egen hemsida så kan du ta därifrån. Ha de gott i vintervädret!

2009-11-04 @ 09:34:36
URL: http://www.123minsida.se/spice
Postat av: Anna

Tack för den snälla kommentaren :)

2009-11-15 @ 22:24:52
URL: http://www.bc-tina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0