Det har hänt en hel del sedan sist.....

Oj, vad dålig jag har varit på att blogga! Hela sommaren har gått och hösten har kommit. Vi kommer att ha ca 60 tackor nästa år. Tanken är att bygga vidare på dem som lämnar finaste skinnen.

I början på oktober skaffade vi tre angoragetter - dels för ullens skull och dels för att komplettera tackorna som betesdjur. Getterna äter gärna buskar och blad så förhoppningsvis blir betestrycket jämnare och att det blir mindre röjningsarbete på naturbetesmarkerna.


Jag gick några tävlingar med Liz i början på juli och är ganska nöjd med resultatet. Det var ju våra första IK2 tävlingar. Nu har jag anmält både Liz och Ninja till IK2 - vi får se hur det går.

Igår var jag hos Jörgen Olsson, Kisa, och tränade på okända marker med okända får. Jörgen sa att det hördes dåligt eftersom hundarna inte lyssnade på långt avstånd. Jag får hoppas att det var så och inte att de inte ville lyssna.


Kommentarer
Postat av: Carin & Roc

Hej!

Kul att ni också ska debutera! Kommer nog gå fint, dom är roliga dom där små! Roc fortf ganska yvig, men dom växer väl till sig!:)

Kram fr Carin & Roc

2009-10-12 @ 15:53:50
URL: http://goto.glocalnet.net/carinrikard
Postat av: Marie Söderbom

Ja jag kommer sakta bakom er och knaprar in bit för bit ;) . Visst är de roliga de små stjärnvalparna.

Ha det gott / Marie & Soe

2009-10-12 @ 19:33:30
URL: http://www.vasterangskennel.se
Postat av: Anna

VAd duktiga ni är!! Grattis till genomförd IK2 i Orrefors :)

2009-10-25 @ 16:43:44
URL: http://www.bc-tina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0