Nya valpen Ninja

Nu är min nya valp, Ninja, ca 9 veckor gammal. Jag har aldrig någon koll på exakt hur gamla hundarna är så det är cirka-uppgifter som gäller. Hon kommer från CMMs kennel, Mosse Magnusson, och är efter Jock och Star.

Hon verkar vara väldigt lätt på alla sätt och vis, fattar direkt att man helst kissar ute även om det kan hända ibland inne, är tyst på nätterna när hon ligger i sin bur bredvid sängen, säger inte ett ord under hela natten, lärde sig vad hon heter på bara ett par dagar, har fattat vad 'nej' innebär, kan läsa de andra hundarna jättebra, lite lagom förståndig, alltså inte den som bara kastar sig över allt utan att tänka efter etc. Nu ska jag ju inte säga så mycket efter bara en vecka men hon verkar så 'svenskt lagom', och då fick jag det också sagt.  Alltid retar det någon. Själv är jag ju tillverkad av äkta finsk råvara från början till slutet.


image4

Så här ser Ninja ut, hon är söt i alla fall i fall de inte blir något annat av henne.

image5

Här tänker Ninja sätta våra gäss på plats men de verkar vara av en annan mening.

Tanken är att jag ska försöka skriva lite om både Ninja och de andra hundarna, och skriva om lite annat också som känns aktuellt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0