Tiden går

Det var ett tag sedan jag var här och skrev, svårt att hinna med allt!

Träningen med hundarna går framåt, sakta med säkert. Förhoppningsvis blir det både vallhundsprov och lite IK1 tävlingar och någon IK2 med Liz. Jag väntar bara på att det ska bli ljusare även på kvällstid så att vi kan börja träna även på vardagar.

Bilderna nedan är tagna för ett par veckor sedan. Nu har vi mycket mer snö och riktigt vintrigt, och kallt är det också.


Ozzy i arbete.

Ozzy har fin koncentration och har blivit väldigt lyhörd. Det blir väldigt spännande att se hur han kommer att utvecklas.



Ninja flyttar gammeltackor.

Trots sin unga ålder, 1 år och 4 månader, har Ninja en bra förmåga att flytta tackor som har andra planer. Hon ser inte så kraftfull ut men vips så vänder sig tackorna och går dit de ska.

Jag har ägnat mig åt att lära mig klippa får ordentligt. Jag skaffade en elektrisk sax för några år sedan och har aldrig kommit i gång riktigt men nu har jag gjort det. Fast än så länge har jag klippt med en gammaldags, hederlig fårsax för det handlar mer om att träna upp tekniken. Nu är 27 lamm klippta i alla fall och det tar ca 20-25 minuter att klippa ett lamm - det är ju en bit krav till vår fårklippares, Roccos, tid som ägnar ca 1,5 minut per tacka. Viss skillnad alltså men då har jag ett mål att jobba mot.

Kommentarer
Postat av: Anna

Va kul att se att det händer saker hos er med ;)

Jag å Bob tragglar på men det känns långt bort med ett vp



Ta hand om er



Anna

2009-02-18 @ 10:53:03
URL: http://bc-tina.se
Postat av: Lena

Här tränas det en del i 25an just nu, funkar alldeles utmärkt, just nu är det bra underlag, men hua när all snö skall smälta bort...vi får höras om ny tid att träna, dröjer väl ett tag nu. Ha det så bra. kram

2009-02-18 @ 20:54:10
URL: http://www.tonedos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0