Vallhundskurs med Carina Johansson

Den 31 maj hade vi Carina Johansson hemma hos oss som instruktör och inspiratör. Det var sex deltagare som under en hel och het söndag fick ta del av Carinas instruktioner och handledning. Det var verkligen jättevarmt! Carina är väldigt duktig både som instruktör och som vallhundsförare och kan därmed få det mesta att fungera vilket alla var imponerade av. Sedan gäller det bara att få det att funka hemma också... den lilla detaljen, ja. Men det är bara att memorera och ligga i och träna och träna! Det finns inga genvägar.


Här visar Carina med hunden Zippo (Mick) hur det ska se ut när man tar ut djuren från hörnet.


Här visar Carina hur man lär hunden att jobba på ett lämpligt avstånd.


Hela gänget samlat.

Alla var nöjda och glada och fick med sig en hel del att både träna och tänka på.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad mysigt det ser ut :) Kul med kurs!!

2009-06-03 @ 13:41:41
URL: http://www.bc-tina.se
Postat av: Marie Söderbom

Ja tack för grattiset i min blogg då Soe klarat VP i helgen. Vi ses säkert på ngn tävling framöver. Ska bli kul att se din Ninja.

Mvh / Marie

2009-06-15 @ 20:52:28
URL: http://www.vasterangskennel.se
Postat av: Sara

hmmm, jag har inte riktigt hunnit med det än... :P

Agilityn har tagit mycket tid och jag har jobbat mycket.. sen går fröken å blir halt oxå =( inte bra, så på onsdag blir det besök hos farbror djurdoktor.

Kul att höra av dig, vore så skoj om jag kan komma till er igen, det var så himla toppenbra sist vi var där!!!!! Får dra med mig Frida, hon lär nog inte säga nej i första taget =)

kram sara å vila

2009-06-22 @ 09:55:24
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0