Ninja-nyheter

Häromdagen fick vi fåren klippta. Rocco Zander var här och klippte dem. Han är jättebra med fåren och snabb, men även han såg lite trött ut efter att ha klippt våra 'elefanter'.


Ninja kan nästan lägga sig på kommando, observera 'nästan'! Vi tränar mest hemma på köksgolvet inför publik bestående av fyra andra dräglande border collies, och ibland även min man Lennart men han dreglar inte.

image19

För övrigt är Ninja väldigt bra på att larma om alla slags monster som finns i hennes omgivning. De flesta brukar visa sig bara för henne men ett speciellt monster brukar hon, och även vi, se när hon på kvällen står framför altandörren och tittar ut. Då brukar det titta in ett litet svart monster med små hängöron, lite vitt på näsan och vita framben. Det monstret är inte att leka med för om Ninja skäller så skäller monstret tillbaka!


Annars är Ninja fortfarande lika snäll som hon har varit från början - en snäll liten hund är hon!


Kommentarer
Postat av: monica gunnarsson

Hej på er!
Nu har jag fått tag på några ankor som jag tänkte börja valla med mitt lilla monster Soe får se om dom har några fjädrar kvar när hon är färdig.
hoppas allt lugnt annars?
Har haft kurs här oss mig idag med det verse hundar kul dom flesta nybörjare.

2008-02-02 @ 19:42:39
URL: http://www.bonnhunden.se
Postat av: monica gunnarsson

Hej på er!
Nu har jag fått tag på några ankor som jag tänkte börja valla med mitt lilla monster Soe får se om dom har några fjädrar kvar när hon är färdig.
hoppas allt lugnt annars?
Har haft kurs här oss mig idag med det verse hundar kul dom flesta nybörjare.

2008-02-02 @ 19:43:15
URL: http://www.bonnhunden.se
Postat av: monica gunnarsson

ursäkta fick visst iväg två likadana men förresten hörde om Lasse olofsson han trodde han fått en newfoundlandsvalp han har ju en kullbror till våra och ni hade ju nästan en sådan ni också ju.

2008-02-02 @ 19:45:28
URL: http://www.bonnhunden.se
Postat av: Susanna

Ninja är nog ingen 'new foundland-valp', jag tror bara att vad som helst jämfört med Ozzy är 'hur lätt som helst'. Ozzy börjar arta sig också, så det blir hund av honom med och det har vi aldrig tvivlat på heller, han måste bara få sin lilla tid.
Ninja, den lilla krigaren, är det full fart på, men som sagt, jämfört med Ozzy, lungna puckar!

Ninja har 'full koll' på många saker så det börjar bli dags att tala om vad hon ska ha koll på och vad som hon inte ska lägga sig i.... så den andra sidan verkar kommma fram mer och mer. Men det är kul att det finns ett jätteintresse för får.

Susanna

2008-02-02 @ 21:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0