'Våra kvigor'

Nu har 'våra kvigor' flyttat till den hage där de egentligen skulle gått från början. Deras 13 kompisar är fortfarande på rymmen fast 10 av dem går i en inhängnad så att det går nog bra att flytta hem dem sedan. De har dock sällskap av 7 andra kvigor och en tjur som flyttade hit för någon vecka sedan.


2008.06.07
Nu har kvigorna fått sällskap av 7 andra kvigor och en tjur.

Hoppas att vi kan försöka valla in djuren så att det är lättare att få hem dem i fall de får för sig att ge sig på nya äventyr. Det var trevligt att få göra bekantskap med nötdjur - de här verkar vara väldigt lungna och sansade, i alla fall så länge de håller sig innanför stängslet.


Kommentarer
Postat av: Eva-Britt Berlin

Hej Sanna!

Vad trevligt att komma in på din och Lennarts hemsida och läsa om era får, ankor, kvigor och hundar. Vilket härligt och mysigt liv ni verkar ha det med alla djur. Jag har ingen blogg men en hemsida, gå gärna in där och läs. Glöm ej skriva en rad i gästboken!

Många hälsningar

Eva-Britt & Janne

2008-06-07 @ 23:59:59
URL: http://www.evanjas.com
Postat av: Bettan

Hej Sanna,

Tack för hälsningen i min gästbok. Ja det har varit jobbigt med Gaias sjukdom. Jag hoppas fortfarande att hon blir bra. Jodå, Gaia har ju hunnit med en del;) och några av hennes barn har också kommit upp till elit. jättekul tycker jag. Jag kommer gärna och hälsar på er. Ni verkar ju bo jättefint. Det skulle vara kul att ses igen, det var ju ett tag sedan sist.

HA det så bra

Bettan

2008-06-08 @ 10:51:04
URL: http://www.spinoys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0