Kennelläger med Memorix-kennel

Förra helgen var jag på kennelläger med två finska kompisar. De kom hem till oss på torsdagkväll, på fredagen åkte vi till Blekinge och hade en jättetrevlig kväll där i sällskap av många schäfermänniskor - det var kennelläger med Memorix-kennel. Min kompis Taina köpte en valp där för två år sedan så hon och Irma var här för att träna och se hur de andra valparna hade utvecklats och hur de andra hundarna från kenneln ser ut.

Taina tränade både spår, sök och lydnad och jag följde med som sällskapsdam och ibland tolkade jag lite. Det var kul att se många schäfrar med mycket arbetskapacitet.


Här sitter Irma och Taina och vilar i sökrutan. Det var fantastisk natur i Olofström.



Det här är inte ett vansinnesutbrott utan Taina försöker jaga iväg mygg för de var det gott om!


Tainas Otsi fick leka med Jörgen och Gunillas två tikar men de var lite dumma mot honom så han tyckte att det var lika bra att gå och lägga sig i bilen. Jag hade med mig Mitzi och hon var inte heller så snäll mot honom man tyckte att det var ok att vara i bilen för Mitzi fick ligga på andra sidan av gallret på behörigt avstånd. Otsi fick nog ingen bra bild av svenska flickor.


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!
Ja, det ska bli spännande att börja träna de små så småningon... Men ännu får man väl lugna sig lite, de är ju inte så gamla...8 mån på tisdag. Tiden rusar iväg.
Roligt att du är nöjd med Ninja, ska bli roligt att se henne sen!
Ha det så bra!
Hälsningar Elin

2008-05-31 @ 21:45:36
URL: http://www.bahnhof.se/wb135244/
Postat av: Carin & Rikard

Hej!
Var inte du anmäld t Falköping? Hade varit kul att
ses, men kommer väl fler tillfällen! :)
Tack för all peppning, börjar äntligen kännas mer uppåt igen, fast det vågar jag knappt uttala...
Hur har det gått m kvigorna?
Ha det bäst!
/Carin m Roc o Sky mfl

2008-06-04 @ 22:12:35
URL: http://goto.glocalnet.net/carinrikard

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0