Vad har hänt sedan sist?

Det var länge sedan jag skrev på bloggen... måste skärpa mig lite! Jag har börjat träna ordentligt med lilla Ninja som blev ett år den 2 oktober. Tyvärr är det mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag kommer hem så det blir träning bara på helgerna. Jag har börjat träna lite smått med Ozzy också. Kul att träna två 'unghundar'. Ozzy är ju inte så ung längre men han kommer alltid att ha barnasinnet kvar.


Ninja och jag var hos Mosse och tränade en hel dag i början på november. Det var både lärorikt och roligt att träffa andra hundar och förare i action, och Lottas mat var jättegod som vanligt. Vi har även varit på kurs hos Karin och fick med oss jättebra träningstips så nu kör Ninja och jag hårt. Vi ska ju göra VP till våren.



Ninja driver fåren.


Ninja föser med full fokus på uppgiften.

I slutet av september var Liz och jag iväg i Kronoberg och tävlade. Det var jättesvår tävling med mycket dragning så det var många som tappade fåren i framdrivningen. Men sådant är livet här hemma också ibland, allt blir inte som man tänkt sig. Liz och jag lyckades dock få ett första pris och även vinna så vi var mycket nöjda. Nu siktar vi på att starta IK2 till våren och tränar för fullt.


Vi fick hem jättefina leicesterskinn så nu finns det även vita, lockiga skinn till salu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0