Livlamm och skinn till salu

2008.08.16 by you.

Anders Johansson, mönstringsguru för leicester, var hos oss den 7 augusti och mönstrade våra lamm. Vi var mycket nöjda med resultatet och det blev en hel del lamm som blev mönstrade som livlamm. Vi kommer att behålla en del själva men det finns ett antal till salu.

Det finns många som tycker att leicester är knepiga i vallningssammanhang men det ryktet vill jag ta död på! Nu har vi haft våra leicestertackor snart ett år och jag tycker att de är alldeles ypperliga som vallningsdjur. De är inte så sociala som exempelvis gotlandsfåren (pälsfåren) är och blir inte heller tama  eller söndervallade på samma sätt . Vi har haft samma vallgrupp i snart ett år och det finns inget behov att byta ut dem. Så du som vill ha en vallgrupp ska kanske skaffa några leicestertackor!

Tacklamm: 1 500 kr/st
Bagglamm: 2 500 kr/st

Vi har även skinn till salu. Det finns babyskinn, skinn till bilsäten, pulka, soffa etc.  och till hantverksändamål

Ring oss Susanna 0703-14 66 22 eller Lennart 0706-79 95 56, eller maila [email protected] .

Kommentarer
Postat av: nashat

hej

jag letar efetr rådjur skinn.

jag hoppas att ni har .

tack

mvh

nashat

0739511696

2008-12-09 @ 22:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0