Kurs med Bobby Dalziel och annat smått och gott

Vi var ett gäng sanna entusiaster som var i Gynge och tränade vallning i tre dagar. Det var både lärorikt och roligt, och Bobby är fantastiskt duktig instruktör.

Jag tog lite bilder men det regnade och blåste så bilderna blev inte så bra, mest suddiga fläckar som ska föreställa får och hundar och människor. Så en sommarbild på Ninja får illustrera vallningens ädla konst och påminna oss om att det kommer en sommar även nästa år.


Ninja.


Jag stickade, virkade och sydde ganska mycket i tonåren, och det är ju några år sedan. I somras fick jag för mig att prova om jag fortfarande kunde sticka och virka, och det kunde jag. Nedan är en sjal som jag stickade och jag har stickat en halsduk, handledsvärmare och en bolero. Nästa projekt är att spinna garn av egen leicesterull. Roligt att göra något helt annat som omväxling!


Egenstickad sjal.

Närbild på sjalen - är nog ganska nöjd med den.

 


Kommentarer
Postat av: Lena & BC-Ligan

hej, vilka fina Getter ni skaffat! Har aldrig sett några sådana tidigare. Hoppas du Sanna mår skapligt. Tänker på dig. kram Lena

2009-12-13 @ 19:46:28
URL: http://www.tonedos.se
Postat av: Marie Söderbom

God Jul och Gott Nytt År

2009-12-23 @ 09:19:25
URL: http://www.vasterangskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0