Tävlingar i Orrefors

Liz, Ninja och jag var på IK2-tävlingar i Orrefors, arrangerade av Sydöstra VK. Mycket bra tävlingar, bra bana, bra får, trevliga funktionärer, bra flyt etc!

På lördagen var det debut för Ninja i IK2. Det kändes lite pirrigt, hon hade nog aldrig gjort riktigt så långa hämt och framförallt inte på bortaplan, men det var bara att gå till startpinnen och göra sitt bästa. Vi fick ihop 63 poäng och det mesta missade vi i fråndrivningen. Liz skar i utgången, jag var inte tillräckligt snabb att rätta till det hela - that's life!


Ninja vallar.

På söndagen kändes det stabilare med båda hundarna och Ninja fick 64 poäng och Liz 60. Dock kul att båda två går att köra en IK2 bana med och att komma runt med hedern i behåll. Nu gäller det att jag måste lära mig att bedöma avstånd och djup i crossen - det var där jag klantade till det rejält med båda hundarna. Söndagens cross var uppåt 200 m långt och gick över ett dike - inte helt lätt.

Nya utmaningar väntar helgen som kommer - då ska vi på't igen, den här gången i Breviksnäs.


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja oj va lika de är, helt otroligt!! Ska testa av pinne i svansen tricket i morgon s

2009-10-29 @ 02:56:40
URL: http://www.bc-tina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0