Det var länge sedan....

Det var länge sedan jag bloggade sist. Det har hänt en hel del. Vi behöll en tikvalp, Yazzy, från kullen e.Taddymoor Joe u. CMMs Ninja. Hon är fyra och en halv månad nu och är otroligt intresserad av både får och gäss. Det bådar gott. Jag har inte släppt henne på fåren än men det kliar i fingrarna att göra det. Hon verkar ha mycket djurkänsla i de lägen hon tycker att hon behöver göra en insats för att styra gässen.


Yazzy eyar gäss.


Yazzy vallar gäss.

Jag klippte våra fem angoragetter. Oj vilket jobb det var! Mycket jobbigare än klippa får. Nu har jag skickat ullen till ett spinneri i Danmark och väntar på att få underbart en och tvåtrådigt garn. Det kommer att finnas till salu framöver.


Före och efter. Två av angoragetpojkarna.


Två söta angorapojkar.

Jag har börjat sy i skinn så det finns pulsvärmare och torgvantar till salu. Det kommer att bli även lite kuddar och annat smått och gott framöver.

För ungefär ett år sedan fick jag bröstcancer och har gått igenom alla möjliga behandlingar (cellgifter, strålning, antikroppsbehandling, antihormonbehandling) under 2010 vilket har gjort att det är mycket som har fått stryka på foten. Men nu börjar livet se ut mer som det brukar så nu har jag börjat träna hundarna igen  och ska starta en vallhundskurs också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0